Felaktigt högre ordinare pris i appen än i verkligheten

Hej jag har märkt att Jensens Böfhus i jönköping har satt ett alldeles för högt pris på deras ribs som de säljer via er app.
I appen står det att ordinarie pris för 300g ribs är 169kr, dessa ribs i appen säljs utan potatis och andra tillbehör.
Enligt deras meny så är ordinarie priset för 400g ribs med potatis, sås och coleslaw 169kr.
Så känns inte riktigt korrekt detta.
Ibland har jag sett att de säljer den med 70% rabatt, men ordinarie priset är ju ändå felaktigt.

1 Like

Hej @mrcracker!
Tack för information om Jensens Böfhus i Jönköping - de kommer bli kontaktade under dagen. Vi håller i skrivande stund på att bygga en funktion som gör det enkelt för användaren att rapportera om detta direkt i appen.

Vi hörs vidare! Önskar dig en fin dag!

/Daphne

1 Like

Hej!

Sushi Maestro Fleminggatan tar mer än 50% för sina rätter, och tillagar rätterna när man kommer (alltså inte svinn)…

1 Like

När det gäller sushi så kan väl svinnet vara själva ingredienserna (som inte går att spara) t ex rå fisk och att de, därför, kan vänta med att ”bygga” sushin tills man kommer dit?

1 Like

Vi kikar på detta (ping @daphne.perlmutter) och det är precis som @u_orloff säger att ingredienser som inte klarar sig länge kan göras till utmärkt sushi on demand :sushi:

Tack för att ni är med och räddar planeten!

Hej! Tack för information om Sushi Maestro, vi kollar upp detta idag!

/Daphne

Det ska väl vara halva priset?

Jag har märkt samma sak! Allt är på 45 % rabatt numera, även exakt samma saker i samma butik som såldes 50 % billigare förra veckan.

Detsamma gäller Espresso House. Priset i appen är fel, 45% rabatt. Men om man jämför med vad man verkligen betalar minus karma avgiften betalar man 51%. Jag pratade med EH och de lägger in det som 50% de visade sin kassa för mig. Detta är inte bra och förvirrar.
Det verkar som priset i appen visas inkl avgiften.

@vaniljkola @jimmy1 @daphne.perlmutter

I can confirm - on my recent purchases in the app I see strange amounts of Karma-avgift, see the screenshots:

Was the change communicated somewhere? How are they calculated now?

1 Like

Detsamma gäller WKB Marieberg på Kungsholmen i Stockholm! Där står att ordinarie pris är 170kr för lunch och 94kr på Karma, men om man åker dit är det 95kr ordinarie pris för takeaway! 100kr om man äter i restaurangen! \Staffan

Primo Liljeholmskajen kör 61kr på ord 110. Dvs drygt 55% och sen avg på det. Är det fritt att bestämma rabatten?

1 Like

Organic Green, Rehnsgatan, Stockholm, listar ordinarie priser högre i Karma-appen än i verkligheten. (119 vs 99)

Saravanaa Bhavan på St. Eriksgatan 66 också listar felaktiga högre priser än på deras webbsida. T.ex. kostar Paneer Briyani 125 sek i verkligheten enligt webbsidan. I Karma appen står det 199 sek istället. Dessutom det verkar att de har precis 20 portioner kvar av varje rätt. Lite skumt och inte så svin egentligen. Synd att appen används inte som den ska. https://www.saravanaabhavan.se/en?gclid=EAIaIQobChMI2e2e-Im26gIVWxV7Ch2qJAxtEAAYASAAEgKtifD_BwE

Den största förändringen som har gjorts är att Karma numera tar avgift för varenda liten vara, dessutom en högre avgift för varje vara än förut. Förr baserades ju avgiften på 3 kr oavsett antal varor, så länge det köptes i samma butik. Vissa restauranger verkar då ha höjt priset, när det i själva verket är Karma som tar ut högre avgifter.

Efter denna (väldigt stora) prisförändring har jag personligen köpt betydligt mindre, då jag ändå anser att Karma inte behöver höja avgifterna så avsevärt mycket då plattformen redan är väl förankrad och automatiserad. Det är synd, tycker jag. Svinnad mat ger ju enbart vinst rent allmänt.

4 Likes

Felaktigt ordinarie pris samt pris på dryck…

Omg, vilken ripoff! Kan nån på Karma svara nån gång?

1 Like

Kan någon förklara dessa :point_up: priser för mig?